+ Svar på tråd
Side 7 av 7 FørstFørst ... 5 6 7
Viser resultater 61 til 63 av 63

Tråd: Advent- hva bruker du å gjøre i ventetiden ?

Julenissens hjelper Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula has a reputation beyond repute Juletrekula sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    På bygda, 7 km fra byen
    Alder
    52
    Meldinger
    6,396
    Thanks
    6,237

Standard

Enig med Julehjertet, for en koselig tråd!

Er vel kanskje ikke noen bombe for oss at alle sammen gleder seg til advent og planlegger å kose seg mye den siste måneden før jul. Da bobler vi jo over av Juleglede alle sammen

Jeg gjør som flere, gjør unna det som er "kjedelig" i november - dvs. rundvask og sånt. Det jeg ikke orket eller prioriterte av rundvask i oktober eller november blir tatt etter nyttår - eller neste høst, er ikke alt som er like viktig å få gjort.

Innen midten av desember er også de siste julegavene kjøpt, det meste er på plass allerede.

Jeg jobber 100% stilling og ingen ekstra fri før jul. Helgene blir derfor brukt til julebakst og pynting til jul. også noen kvelder i uka blir brukt til å lage julemat/julebakst. Passer på at jeg har noen kvelder i ukedagene som jeg ikke planlegger noe for, jeg trenger det også.
    Ingen Jul uten juletre

2. The Following User Says Thank You to Juletrekula For This Useful Post:

Eirin H (13-11-2015)

Nøtteknekker Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H has a reputation beyond repute Eirin H sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    840
    Thanks
    1,009

Standard

Innen advent prøver jeg å være ferdig med de "kjedelige" gjøremålene. I advent koser vi oss, og prøver å unngå stress! Her i huset tar vi heller ikke julevasken så høytidelig. Vasker der jeg ser det er behov... De fleste julegaver er klare før 1.advent, da er det bare kosegavene igjen. Må jo gå i butikker når julemusikken stømmer ut i lokalene, det er julestemning det!

Til 1.advent har jeg pyntet til jul, hopper over adventsfarger men holder litt igjen på nissene. Nissene kommer frem litt etter litt i løpet av advent.

Har juleverksted med barn i alle aldre, det å lage julepynt sammen gir en utrolig flott stemning! Vi hører på julemusikk og spiser julekaker, julegodt, klementiner og drikker gløgg (eller annen god drikke)

Lager litt julekaker og jule godis, pakker inn resten av julegavene, og hører på julemusikk

Mini spiller i korps, så derfor blir det en julekonsert eller to, juleavslutninger må også til.

Kort sagt, vi prøver å kose oss mest mulig
    Eirin H
    Besøk gjerne min blogg, her . Juleplanlegger

Administrator Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Julehuset
    Meldinger
    8,213
    Thanks
    7,260

Standard

I adventstiden er det viktig for meg å roe ned.
    Unngå stress og mas. Bare kose meg og virkelig nyte desemberdagene.
    Derfor gjør jeg unna nesten alt av juleforberedelser i november,
    slik at jeg kun har kosen igjen i desember

Ellers oppsøker jeg julepyntede gater og butikker, drar på julemarked,
    får med meg en julekonsert (eller to), ser julefilmer på TV hver dag.
    Jeg bruker å la filmer (jeg har sett før) stå på i bakgrunnen mens jeg driver
    med div juleforberedelser her hjemme. Veldig koselig

Jeg spiller selvsagt julemusikk og hører på juleradio
    Prøver å få med meg div juleprogrammer på TV

Tenner kongerøkelse, drikker gløgg og skriver i Julens Minnebok

Pakker også inn de siste julegavene, og sender årets julekort

Blir også litt juleshopping (kos med julehandel når man slipper å stresse)
    julebakst (lager også en del julegodt) og det blir alltid mer julepynting
    Selv om jeg pynter til Jul i november finner jeg alltids mer julepynt å pynte med
    (dvs at jeg kjøper ofte mer...)
    Nissemor
    Administrator og Julegledespreder

Blogg Juleblogg.Juleplanlegger.Juleglede på Facebook.Juleglede på Instagram. Juleglede på Spotify

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine