+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: Hva lager dere med barna? 2009

Moderator Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Karmøy
    Alder
    37
    Meldinger
    3,752
    Thanks
    846

Standard Hva lager dere med barna? 2009

Jeg har lyst til å gjøre mer med barna i år. De vokser og det blir lettere og lettere og mindre tull og tøys = gøyere å gjøre slike ting

Mine 2 barn er 3 år og 3 mnd og nesten 6 år.

Noen ideer til ting å lage med dem?

På idelisten min hittil har jeg:

-male på gipsfigurer av julemotiv, som jeg skal lime magnet bakpå
    -glanspapir; lenker og flettekurver og kremmerhus

Super Moderator Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Sammen fjøsnissen
    Meldinger
    5,505
    Thanks
    212

Standard

Nå er mannens to håpefulle 11 og 14 da, så vi har kokt en del drops sammen de... De er ikke så innmari intresserte, men det er vel alderen.

Niesa mi på fire, syns pepperkakebaking er gøy, og vi bruker også å lage leverpostei og sylte sammen henne (hun får være med på alt som ikke har med kjøttkverna å gjøre)
    Male forskjellige ting, og lage tovede nisser syns hun er gøy da
    Sist endret av Bliss; 25-10-2013 kl 15:45
    Noe du lurer på, eller har du noe på ?
    Send meg gjerne en PM

It's the most wonderful time of the year

Super Moderator Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nord Trøndelag
    Alder
    40
    Meldinger
    8,974
    Thanks
    934

Standard

Sammen med Julie har vi laget:
    *Malt på glass kjøpt glassmaling
    *Laget kurver av glanspapir
    *Laget kort brukt papp,glansbilder,glitter og klistremerker
    *Laget tova bilda

I år skal vi prøve oss på Honninglys,sånne plater vi kan rulle

Hun er 5 år i år.
    Sist endret av Bliss; 25-10-2013 kl 15:45
    Blånisser låner og gir no tilbake

Send meg gjerne en PM

Super Moderator Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Sammen fjøsnissen
    Meldinger
    5,505
    Thanks
    212

Standard

I fjor fikk jeg 6 glass og glassmugge som niesa mi hadde malt med glassmaling på. Det var i allefall en koselig gave, men om hun likte å hode på med det vet jeg ikke da :p
    Sist endret av Bliss; 25-10-2013 kl 15:46
    Send meg gjerne en PM

Moderator Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita has a reputation beyond repute Carnita sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Karmøy
    Alder
    37
    Meldinger
    3,752
    Thanks
    846

Standard

Tusen takk for innspill!

Bake skal vi selvsagt gjøre massevis av utenom

Glassmaling må jeg notere meg ja!

Jeg har laget litt lys av lysgele før men det blir vel litt kjedelig for barna? De kan jo ikke akkuart gjøre så veldig mye av det siden det er veldig varmt og slikt. Muligens han eldste kan være med litt, må gruble over den litt til tenker jeg. Kom bare på det nå som det ble nevnt lys her.

Runa: Honninglys; hvordan lager man egentlig det? Har aldri vært borti slikt før.

Nisselise: tovede nisser? har du bilde og/eller forklaring? nisser er jo alltid gøy

Hører gjerne flere ideer også!

Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Sammen fjøsnissen
    Meldinger
    5,505
    Thanks
    212

Standard

Jeg skal ta bilder og se om jeg finner oppskriften, men må gjøre det over helgen, for nå skal jeg på jobb, og etterpå er det rett på toget og på julebord, men du skal få se Skriver det opp i filofaxen at jeg skal ta bilder
    Sist endret av Bliss; 25-10-2013 kl 15:46
    Send meg gjerne en PM

Fløtekaramell *Nissefrøken* is a name known to all *Nissefrøken* is a name known to all *Nissefrøken* is a name known to all *Nissefrøken* is a name known to all *Nissefrøken* is a name known to all *Nissefrøken* is a name known to all *Nissefrøken* sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    1,440
    Thanks
    0

Standard

Har ingen barn så jeg lager ingenting med de. Men når tanteungene var mindre så gikk det i julekort, pepperkaker og årets julenyheter fra Panduro
    Velkommen til Bloggen min.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Karmøy
    Alder
    37
    Meldinger
    3,752
    Thanks
    846

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Nisselise Vis post
    Jeg skal ta bilder og se om jeg finner oppskriften, men må gjøre det over helgen, for nå skal jeg på jobb, og etterpå er det rett på toget og på julebord, men du skal få se Skriver det opp i filofaxen at jeg skal ta bilder

Supert! Gleder meg! God tur i helga, kos deg på julebord!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Karmøy
    Alder
    37
    Meldinger
    3,752
    Thanks
    846

Standard

Nå kom jeg på enda en ting jeg skal gjøre med barna - hadde bare glemt det i farten

Vi har vært på skogstur og samlet kongler. Har kjøpt gullspray og barna skal få spraye konglene til gull Så skal vi enten ha tråd i dem og ha dem på juletreet eller putte dem til pynt i en skål eller lignende, muligens begge

Bunny
    Guest

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Runa Vis post

I år skal vi prøve oss på Honninglys,sånne plater vi kan rulle

Hvor får du kjøpt det? Det har jeg også lyst å lage

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. kan dere ikke legge ut bilder av det dere lager?
    By Sessan in forum Hobbyverksted
    Svar: 7
    Siste melding: 22-08-2014, 22:34
  2. Hva baker dere med barna?
    By Upsidaysi in forum Julebakst
    Svar: 13
    Siste melding: 25-11-2011, 18:46
  3. Dere som lager julekort på datan..
    By Mammai08 in forum Julekort
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-2011, 13:47
  4. Svar: 17