+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 24

Tråd: Ribberull

Stjernepike Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    44
    Meldinger
    3,454
    Thanks
    697

Post Ribberull

Tenkte jeg skulle prøve meg på å lage ribberull for første gang i år. Tar gjerne i mot tips om framgangsmåte og hva jeg skal tilsett/krydre med. Ser de fleste flatribbene kommer med snittet svor. Skulle gjerne hatt hel svor (for å surre rundt rullen), men har det noe å si om den er snittet? Blir veldig glad for tips

Stjernepike Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse has a reputation beyond repute Mosse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    44
    Meldinger
    3,454
    Thanks
    697

Standard

Ingen her som lager ribberull altså?

Jule-engel Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Tromsø
    Alder
    44
    Meldinger
    2,608
    Thanks
    1,614

Standard

Har lagd det en gang for en del år siden. Husker ikke hvordan jeg gjorde det

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    44
    Meldinger
    3,454
    Thanks
    697

Standard

Jule-engel Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia has a reputation beyond repute Budeia sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Tromsø
    Alder
    44
    Meldinger
    2,608
    Thanks
    1,614

Standard

Super Moderator Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise has a reputation beyond repute Nisselise sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Sammen fjøsnissen
    Meldinger
    5,155
    Thanks
    171

Standard

Har kun lagd sylte vi da, men vi bruker å dra til slakteren for å kjøpe kjøtt. Da får vi hel svor i allefall
    Noe du lurer på, eller har du noe på ?
    Send meg gjerne en PM

It's the most wonderful time of the year

Super Moderator Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nord Trøndelag
    Alder
    39
    Meldinger
    8,510
    Thanks
    608

Standard

Jeg har en oppskrift.Fant den på nettet for ett par år siden.

Rullen er ikke spesielt vanskelig å lage, men det kreves litt kraft i hendene når den skal bankes, rulles sammen og bindes opp.
    Ingredienser:
    1 tynnribbe, 1,5-2 kg
    1 rødløk i skiver
    1 sitron i båter
    1 squash i skiver
    1 dl rødvin og 1 dl hvitvin (helst italiensk)
    Olivenolje

Krydder:
    1,5 ts timian
    1,5 ts rosmarin
    1,5 ts salvie
    2 ss fennikelfrø
    1,5 ts havsalt
    1,5 ts nykvernet pepper
    Gjerne friske urter som rosmarin, timian etc

Fremgangsmåte:
    Skjær ut benene av ribben med en skarp kniv hvis du ikke har kjøpt en ferdig utbenet
    Støt krydderet i en morter sammen med olivenolje så det blir en jevn masse
    Dekk kjøttet med plastfolie og bank det mest mulig flatt, ca 3 cm tykkelse
    Smør mest mulig av urteblandingen utover kjøttet.
    Gni det godt inn og rull det hele sammen
    Knyt rullen sammen med husholdningshyssing
    Smør resten av urteblandingen utenpå rullen
    Hell vinen i el ildfast form og legg løk, sitron og squash oppi.
    Plasser rullen oppi formen

Stekes ved 180 grader ca 2,5 – 3 timer avhengig av tykkelsen på rullen
    Drypp rullen med stekeskyen ca hver halvtime
    La kjøttet hvile ca 30 minutter før du skjærer i det
    Blånisser låner og gir no tilbake

Send meg gjerne en PM

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    44
    Meldinger
    3,454
    Thanks
    697

Standard

Takk for oppskrift Runa Den virka spennende! Men, både rødvin og hvitvin... Har du prøvd denne selv?

Super Moderator Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nord Trøndelag
    Alder
    39
    Meldinger
    8,510
    Thanks
    608

Standard

Jeg har prøvd den,tror jeg hadde bare en sort vin i og det var hvitvin
    Blånisser låner og gir no tilbake

Send meg gjerne en PM

Sirupsnipp Kongle is a splendid one to behold Kongle is a splendid one to behold Kongle is a splendid one to behold Kongle is a splendid one to behold Kongle is a splendid one to behold Kongle is a splendid one to behold Kongle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    101
    Thanks
    0

Standard

Jeg lurer på det samme! Jeg tenkte å prøve denne oppskriften: http://www.matprat.no/oppskrifter/ty...bord/sylterull
    Det skal egentlig brukes buklist, men vil jo tro at det går ann å bruke tynnribbe når man skjærer vekk beina. Det er det jeg har tenkt. Men jeg er litt skeptisk for det står den er vanskelig å skjære opp, men ikke noe mer. Lurer på hva det vil si? Er den vanskelig pga svoren rundt eller faller den lett fra hverandre når man skjærer? Har aldri laget noe sånt før så blir spennende å prøve

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine