Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: Thanks button

Stjernepike Rosepus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Trivelige Trøndelag
    Meldinger
    3,106
    Thanks
    1,106

Standard

Ser hjertet. Ble kjempebra!!

Krumkake Julestjerne sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Alder
    34
    Meldinger
    1,835
    Thanks
    141

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Rowena Vis post
    Hei!

Jeg har tenkt litt på denne thanks-funksjonen i dag. Det var jo veldig hyggelig at det kom en mulighet til å si noe uten å skrive en post, men gi en tilbakemelding med den knappen.

Men så begynte jeg å tenke litt: den knappen er jo en knapp hvor man sier "takk" fordi innlegget inneholder noe som er en nyttig opplysning, eller det er et svar på et spørsmål og så videre. Jeg har i går og i dag tenkt litt på dette når jeg har lest rundt forbi i forumet, for jeg har jo begynt å bruke denne knappen. I dag har jeg "takket" både for svar eller tips til noe, pluss at jeg også gikk litt berserk og trykket på den knappen som om jeg skulle signalisere "liker." Det ble plutselig litt feil for meg! For det er jo en thanks-button!

Så - jeg vil med dette klargjøre hvordan jeg oppfatter denne knappen og hvordan jeg tenker å bruke den fremover: altså - jeg leser så og si alt i forumet, og noen ganger har jeg energi til å skrive tekst, andre ganger ikke. Med thanks-funksjonen kan jeg takke for nyttige tips og ideer, men for meg blir det litt feil å bruke den funskjonen som en "like" funksjon, siden det er en thanks-funksjon.

Med det ville jeg gjerne fortelle i klartekst er at om jeg takker her og der på poster men ikke på andre poster igjen, betyr det ikke at jeg "ikke liker" de postene hvor jeg ikke takker, og det gjenspeiler heller ikke hvordan jeg verdsetter de aktuelle forummedlemmene som skriver de postene hvor jeg ikke trykker på denne thanks-funksjonen ved deres innlegg. For meg er alle like verdifulle, alle bidrar med sitt.

Jeg synes det er greit å si hvordan jeg tenker om dette, for jeg vil ikke at folk skal oppleve å bli såre dersom jeg for eksempel takker to poster etter hverandre, så kommer en hvor jeg ikke takker, så kommer tre til hvor jeg takker. Det kan fort se litt ille ut og det kan føles litt ekkelt for den som ikke blir takket.... Skjønner dere hva jeg mener? Siden jeg kommer videre til å bruke funksjonen som en ren takke-funksjon, så vil det bli slik at jeg ikke trykker "thanks" til alle, men jeg verdsetter dere hver og en like mye fordi! Hadde det vært to knapper her, og den ene het "liker" eller "enig", så hadde det jo vært noe annet.

Så videre så er fortsatt prikking eller kommentar i tråden veldig viktig å bruke, men nå også å ta i bruk denne thanks-funksjonen. Den nye funksjonen er et tillegg til de allerede eksisterende mulighetene, og jeg prøver så godt jeg kan å prikke. Akkurat det er lettere nå når forumet har fått på seg ny drakt og funksjonen er oppe og går igjen!

Er det flere som har tanker om denne thanks-funksjonen? Jeg ville bare skrive litt om mine tanker, jeg har tenkt litt på det der i dag. Veldig fin funksjon, og nå har jeg forsøkt å forklare hvordan jeg tenker når jeg bruker den.

Rowenaklem
    Jeg ignorerer litt at det STÅR thanks på knappen, og bruker den mer som en liker/enig knapp. Det er det jeg er vant med fra andre forum også, så å endre tankemønster der er litt vanskelig for meg.
    Bestemødre kjenner verdien av klønete innpakninger til jul

3. The Following User Says Thank You to Julestjerne For This Useful Post:

Budeia (31-10-2013)

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Trivelige Trøndelag
    Meldinger
    3,106
    Thanks
    1,106

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Julestjerne Vis post
    Jeg ignorerer litt at det STÅR thanks på knappen, og bruker den mer som en liker/enig knapp. Det er det jeg er vant med fra andre forum også, så å endre tankemønster der er litt vanskelig for meg.
    Jeg har aldri vært borti annet enn "liker" knappen på facebook. Men jeg tenker også litt som Julestjerne at knappen også kan brukes til å si at man er enig eller liker innlegget.

Og så håper og tror jeg at alle her inne forstår at man ikke kan trykke "thanks" på ALT, og at det ikke betyr at man har noe imot innlegget eller personen bak innlegget fordi man ikke trykker thanks på alle innlegg
    Ingen må i alle fall bli fornærmet eller lei seg om de ikke får thanks fra meg på alt man skriver. Er jeg bare kjapt innom er det ikke sikkert jeg kommer på å bruke takke-knappen. Ikke skal man ha dårlig samvittighet for at man ikke trykker thanks på alt heller

Rowena: Det du skriver er alltid så gjennomtenkt Enig i masse av det du sier

Stjernepike Rowena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Meldinger
    3,263
    Thanks
    1,335

Standard

Det er jo det som er så fint når det er laget en tråd angående den funksjonen at vi kan fortelle litt om hvordan vi ser på den funksjonen og hvordan vi tenker rundt måten vi bruker den på.
    " I'm dreaming of a white Christmas...."
    Dagene som kommer og går....de ER selve livet...

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Trivelige Trøndelag
    Meldinger
    3,106
    Thanks
    1,106

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Rowena Vis post
    Det er jo det som er så fint når det er laget en tråd angående den funksjonen at vi kan fortelle litt om hvordan vi ser på den funksjonen og hvordan vi tenker rundt måten vi bruker den på.
    Ikke sant

Peppernøtt metemor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Alder
    35
    Meldinger
    733
    Thanks
    12

Standard

Kan man se hvilke innlegg som er likt, evt også hvem som har likt dem noensteder?

Julenissens hjelper smbr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Alder
    48
    Meldinger
    6,448
    Thanks
    1,287

Standard

Denne funksjonen gir i grunnen liten mening for meg så lenge man ikke får beskjed om at noen har trykket på thanks/liker på et innlegg man har skrevet.

Berlinerkrans Fridoline sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Hjemme
    Meldinger
    1,171
    Thanks
    274

Standard

Jeg registrerer hvor mange Thanks jeg har gitt og fått, men ikke i hvilken tråd eller fra/til hvem?
    Da blir det litt mot sin hensikt. Så kommer det en funksjon som viser hvem/hva thanks blir gitt/mottatt ?

Men ellers vil jeg bare si, at det er fint med en slik thanks-button; selv om jeg syns det er litt uvant/rart at det ikke heter Liker.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Trivelige Trøndelag
    Meldinger
    3,106
    Thanks
    1,106

Standard

Var vel prøvd ut det med å få beskjed når du ble takka, men fikk visst ikke funksjonen til å virke optimalt. Synd, for hadde vært koselig å lese hvem som har takka en

11. The Following User Says Thank You to Rosepus For This Useful Post:

Fridoline (31-10-2013)

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Trivelige Trøndelag
    Meldinger
    3,106
    Thanks
    1,106

Standard