+ Svar på tråd
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hva gjør dere på julaften?

Sirupsnipp Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet has a reputation beyond repute Detlillejulehjertet sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2015
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    105
    Thanks
    139

Standard Hva gjør dere på julaften?

Jeg er enebarn og eneste barn (Snart 21 da men..) på julaften sammen med familie, og har lyst til å finne på noe på julaften. Gjerne noe å gjøre etter middag og før pakker eller etter pakker.
    Så lurer jeg på hva dere pleier å gjøre på julaften?
    I fjor endte det med at jeg falt litt utenfor samtalen fordi det er lett å snakke om ting som skjedde for mer enn 20 år siden for de eldre. Så i år har jeg lyst til å organisere noe alle kan delta i, enten det er et spill eller noe annet dere kan anbefale å slå ihjel litt tid med.

Håper på litt tips til en inkluderende julaften for voksne mennesker uten veldig faste juletradisjoner, noe jeg prøver å endre på

2. The Following User Says Thank You to Detlillejulehjertet For This Useful Post:

Nissemor  (19-12-2016)

Julegledes engel Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek has a reputation beyond repute Shrek sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Alder
    37
    Meldinger
    5,137
    Thanks
    1,089

Standard

Når vi er bare voksne, pleier vi å spille spill. Det er veldig populært. Vi pleier å starte med "Ticket to ride - Europe", og så går det gjerne over i "spørrekort" (av ymse slag) når vi har sunket ned i go'-stolene Vi ser også gjerne "Den spanske flue" sammen før vi åpner gavene. - Og ja, vi kan mange av replikkene!

Super Moderator Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa has a reputation beyond repute Runa sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nord Trøndelag
    Alder
    42
    Meldinger
    12,345
    Thanks
    1,372

Standard

Vi ser på film sammen,eller leser julehefter.
    I år tenker jeg det blir i kjellerstua vi oppholder oss.
    Blånisser låner og gir no tilbake

Noe du lurer på, eller har du noe på ?
    Send meg gjerne en PM

Peppernøtt Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa has a reputation beyond repute Teskjekjerringa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    731
    Thanks
    43

Standard

De årene vi var bare voksne spilte vi ett eller annet spill etter pakkene. Et år kjøpte jeg Uno til oss alle og vi satt i timesvis og spilte.

I dag hadde jeg fått krampe og blånektet om noen hadde prøvd å trøkke en eller annen selskapslek ned over ørene på meg... Men quiz i en eller annen form er alltid populært hos oss da.

Misteltein Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue has a reputation beyond repute Julehue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2016
    Sted
    Østfold
    Alder
    44
    Meldinger
    455
    Thanks
    131

Standard

Lag en quiz - f.eks med spørsmål som er julerelatert eller spørsmål om de ulike personene som er tilstede.
    Eller en gruble-quiz med oppgaver a la disse:

* Hvor mange dyr av hver sort tok Moses med seg i arken?
    (Ingen - det var Noa som tok med dyr i arken)
    * Hvis du var alene i et tomt hus en kveld, og det fantes en parafinlampe, ved peisen, samt et stearinlys, og du bare hadde en fyrstikk. Hva ville du tenne først?
    (Fyrstikken)
    * Hvilket tall er det neste i rekka?
    1 – 1 – 2 – 3 – 5 – 8 – 13 – 21 - ?
    (34! 1+1 = 2, 2+1= 3, 3+2=5 osv)
    * Hva er slutten på verdensrommet, starten på tid og slutten på evighet?
    (BOKSTAVEN T)
    *Hvis du legger sammen antall øyne,
    antall hjørner, antall kanter og sider
    på en terning.
    Hvor mange sider har terningen da?
    (TERNINGEN HAR FORTSATT 6 SIDER)
    *Jeg brukes i strikking og på karneval, hva er jeg?
    (MASKE)
    * Jeg kan stikke deg og bli sittende fast. Mange liker å gå på meg. Skriver du meg annerledes, kan jeg brukes til å lage varme klær. Hva er jeg?
    (FLIS)
    * Du kan finne meg foran lapp, bak bil og biljard. I virkeligheten er jeg lang, men kort på papiret. Hva er jeg?
    (KØ)
    * Du er i et hus med fire rom. I det rommet du står er det tre dører, dvs. du må ut gjennom et av de andre rommene for å komme ut i friluft. I rom en står det mange seriemordere, i rom to ligger mange giftige slanger og i rom tre er det løver som ikke har spist på tre måneder. Hvilket rom vil du gå gjennom?
    (ROMMET MED LØVENE – SIDEN DE IKKE HAR SPIST PÅ TRE MÅNEDER, ER DE DØDE!)

Hvis du ønsker å lage en quiz med vanlige spørsmål, anbefaler jeg å lage den på Kahoot - enkelt og veldig moro, og her spiller jo tiden en rolle også. Men er avhengig av at alle kan bruke mobiltlf da - evt være på lag to og to.

Måtte julens magi fortrylle alle hjem og la gleden vare hele året!

Julehues juleplanlegger 2017 :
    http://www.juleglede.net/forum/showt...ehues-jul-2017

7. The Following 5 Users Say Thank You to Julehue For This Useful Post:

Carnita  (07-12-2016), charlie (08-12-2016), Nissemor  (19-12-2016), Shrek (18-01-2017), Sunflower (08-12-2016)

Juleengel hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 has a reputation beyond repute hecat3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Et lite sted i Nord
    Meldinger
    2,833
    Thanks
    455

Standard

Hos oss er det tv-titting hele morgenen og formiddagen og utover ettermiddagen fram til middag klokken 17 Rundt 14-15 tiden går vi på kirkegården og tenner lys på gravene til de vi savner så sårt i julen
    Ellers ramler det ofte innom noen på kaffe og kakebesøk i løpet av formiddagen, de som venter i det lengste med å levere julegaver

Julaften er egentlig en travel dag, når man har småbarn i allefall SÅ her er det ikke plass til å klemme inn noen flere aktiviteter.
    It is Christmas in the heart that puts Christmas in the air. ~W.T. Ellis

Julegledes engel IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC has a reputation beyond repute IrethC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Tromsø
    Alder
    34
    Meldinger
    5,082
    Thanks
    497

Standard

Spiser en god frokost, ser masse på tv.. slapper av og lager middagen. Vi har bestandig julemiddagen her hjemme hos oss også kommer svigermor og svigerinna mi med samboer og hennes barn.

Administrator Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor has a reputation beyond repute Nissemor sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Julehuset
    Meldinger
    8,213
    Thanks
    7,260

Standard

Her skjer det ikke så mye etter middagen annet enn julegaveåpning
    Middag-dessert-oppvask
    Så går vi rett på juletregang og julesang før gavene skal åpnes
    Med 5 barn tar det litt tid når vi åpner en gave om gangen

Imens koser vi oss med litt drikke og snacks
    Evnt julebakst/julegodt

Men det er veldig gøy de gangene barna leser opp fra en quisbok
    eller vitsebok de nettopp har fått.
    Så du kan jo ta med deg en liten quizbok?

Jeg fikk julequiz opplest fra min stesønns quiszbok (som han fikk i julegave)
    i selskapet 1.juledag. Veldig gøy!

Men jeg er nå spent på hva du gjorde Julaften som var?
    Fant du på noe lurt og inkluderende?
    Nissemor
    Administrator og Julegledespreder

Blogg Juleblogg.Juleplanlegger.Juleglede på Facebook.Juleglede på Instagram. Juleglede på Spotify

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 20
    Siste melding: 24-08-2016, 14:38
  2. Når står dere opp på Julaften?
    By Nissemor in forum Julaften
    Svar: 123
    Siste melding: 10-11-2015, 00:38
  3. Svar: 46
    Siste melding: 10-09-2015, 09:55
  4. Hvordan gjør dere det med kalendergave?
    By Arco in forum Adventskalender
    Svar: 45
    Siste melding: 21-09-2012, 15:17

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine