Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 31 til 37 av 37

Tråd: Julaften 2017

Marsipangris UnikBabe sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    37
    Meldinger
    1,569
    Thanks
    213

Standard

Vi skal til min bror med familie i år. Det skal mamma og pappa og. Jeg ville helst vært hjemme pga mini som er 1 år. Hadde vært greit å legge han her når han blir trøtt. Normalt er han helt ferdig når klokka er seks på kvelden.... Men blir det bare sutring og grining får vi bare ta med pakkene hjem igjen. Jeg kan selvsagt ta med reiseseng, men han er ikke den som legger seg greit på fremmede plasser. Vi får se hvordan vi løser det. Og neste år håper jeg virkelig vi kan holde oss hjemme.

Julaften starter med julestrømper og frokost foran TV. Mannen må nesten få sove lenge, han jobber lille Julaften kveld/natt.

Mini skal få lekekjøkken av oss til jul. Det har jeg tenkt å sette frem ferdig montert natt til julaften.

Så drar vi til min bror da. Vet ikke om det blir middag fire eller fem. Får vel litt info når det nærmer seg.

1. Juledag skal mannen jobbe igjen. Jeg og mini skal i familieselskap med hele slekta. Vi leier et lokale hvert år.

Gleder meg til jul i år. Mini skjønner bittelitt mer av det enn i fjor.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2. The Following 2 Users Say Thank You to UnikBabe For This Useful Post:

Julehue (10-11-2017), Julemor (05-12-2017)

Sirupsnipp Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    141
    Thanks
    14

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Ritamor Vis post
    Første jul med overnattingsgjest Vår eldste datter som er utviklingshemmet flytter i egen leilighet 1. desember. Så hun kommer hjem lillejulaften litt ut på kvelden.

Det blir pinnekjøtt, kålrabistappe og potet. Multekrem (om jeg får tak i multer) og krumkaker til dessert. Og vi har ikke fast middagstid på julaften, vi spiser når middagen er ferdig. Sølvguttene synger som regel jula inn mens vi spiser.

Litt avslapping før vi åpner gavene, og mens vi åpner gaver så spiser vi litt julekaker.

Rolig og avslappet julaften som vanlig.

Drømmer om å kunne feire jul sammen med min bror og hans familie, men de bor for langt borte og har dessverre ikke hus som passer til en rullestolbruker.
    Tenk hvor mye som kan forandres på bare noen mnd.

Jenta vår flytter den 4. desember, har allerede fått plassert ting i leiligheta og vi tenkte vi skulle dra innom i ettermiddag med flere ting. (hun skal bo i samme leilighet som hun har hatt avlastning i de siste 5-6 årene)

Hun kommer hjem dem 22. allerede og skal være hjemme til den 27. Jeg jobber 25., 26., 27. og 28. Men hun skal få kose seg sammen med pappaen og lillesøster mens jeg er på jobb.

I år blir min mor sammen med oss på julaften, og vi dropper turen innom svigersøster ut kvelden julaften. (jeg har satt foten ned, vil de se oss kan de komme til oss) Så krysser vi fingre og tær for at den andre svigersøstra mi flytter hit før jul, og om hun gjør d håper jeg hun kommer innom en tur på formiddagen til oss. Både jeg og ungene våre er utrolig glad i henne og vil helst ha henne hos oss hele tiden
    Ritamor

4. The Following User Says Thank You to Ritamor For This Useful Post:

Julemor (05-12-2017)

Peppernøtt Teskjekjerringa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Meldinger
    740
    Thanks
    49

Standard

Sitat Opprinnelig postet av UnikBabe Vis post
    Vi skal til min bror med familie i år. Det skal mamma og pappa og. Jeg ville helst vært hjemme pga mini som er 1 år. Hadde vært greit å legge han her når han blir trøtt. Normalt er han helt ferdig når klokka er seks på kvelden.... Men blir det bare sutring og grining får vi bare ta med pakkene hjem igjen. Jeg kan selvsagt ta med reiseseng, men han er ikke den som legger seg greit på fremmede plasser. Vi får se hvordan vi løser det. Og neste år håper jeg virkelig vi kan holde oss hjemme.
    Da jeg fikk barn var saken klinkende klar - de som ville feire julaften sammen med oss fikk pent komme til oss, jeg orket ikke dra ut småttisene på julekvelden, men syntes de skulle legge seg i sin egen seng når de var utslitte. Funket helt fint det, vi var aldri alene for å si det sånn. Nå er det en ny mann i mitt liv og han er barnløs, men han har to søsken som begge har barn og hans foreldre bytter på annethvert år hvem av dem de er hos på julaften. Det er jo også en god løsning.

6. The Following User Says Thank You to Teskjekjerringa For This Useful Post:

Julemor (05-12-2017)

Moderator IrethC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Tromsø
    Alder
    35
    Meldinger
    5,312
    Thanks
    556

Standard

Sitat Opprinnelig postet av IrethC Vis post
    Vi skal være hjemme.
    Mannen jobber juleaften (7-15), 1 og 2 juledag.
    regner med svigermor kommer, kanskje svigerinna mi med samboer + hennes barn.. hvis de ikke kommer så blir det bare oss.

maten er jeg usikker på, tviler på at jeg får gjort noe særlig med de små rundt beina.. men vi får se (jeg er ikke noe glad i ribbe så for min del kan vi godt ha taco lissom.. hehe )
    Da er det bestemt at vi får besøk av svigerinna mi med samboer og tante/onkel ungene våre... svigerinna mi og samboern kommer innover til oss fra morgenen av så hjelper de meg med maten Også kommer ungene hennes utpå dagen tenker jeg (unger og unger.. de er jo voksne begge to da, men de blir jo kalt unger for det om..hehe).
    Tenker vi får en kjempekoselig og fin dag Bare dumt at mannen jobber :( (han jobber 22,23,24,25 og 26 desember.. men så har han da fri til og med 1 januar)

8. The Following User Says Thank You to IrethC For This Useful Post:

Julemor (05-12-2017)

Kristtorn Renatev sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hunndalen, Gjøvik
    Alder
    30
    Meldinger
    82
    Thanks
    103

Standard

Vi skal feire hjemme for andre gang. Med to små så nekter vi å reise bort. Det blir feiring med min side, mamma, søster, bror og svigerinne, og 3 hunder og oss 4 her. Så 8 Tilbords hos oss i år.
    Julaften blir feiret på barnas premisser.
    Dagen starter nok som vanlig tidlig... Skal henge julestrømpe på døra til 3 åringen. Den dagen skal han faktisk få starte dagen med godteri og film.
    3 åringen får nok åpne noen pakker på dagen for å underholde seg litt, og gi mor fred til middagslaging. Her serveres ribbe, medisterkaker og julepølse, mandelpoteter, hjemmelaget surkål og saus/ribbefett.
    Dessert vet jeg ikke helt enda, kanskje karamellpudding. Vi får se.

Utover kvelden blir det pakkeåpning for ungene før leggetid. Rutinene sklir nok litt ut, men overtrøtte unger må unngås, til å med på julaften ��
    Når unger er lagt blir det pakkeåpning for oss voksne, kanskje med noe godt i glasset, kake og kaffe. Vi feirer rolig og nyter dagen/kvelden.
    Det eneste negative med julaften etter man fikk barn er at man ikke får se på de vante TV-programmene som jeg alltid har gjort.. mene det får nok gå ��

10. The Following User Says Thank You to Renatev For This Useful Post:

Julemor (05-12-2017)

Juleglede Mosse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    47
    Meldinger
    3,988
    Thanks
    990

Standard

Julaften i år blir vi fire rundt bordet, jeg, mannen, guttungen og pappa. Jentungen må jobbe i jula og reiser ut 20 desember. Som alle år tidligere så blir det også i år kalkun med masse godt tilbehør til middag. Til dessert blir det multekrem og krumkaker.

Gavene åpnes etter at vi har ryddet av bordet og slappet av litt. Etter ei stund tar vi ei pause i gaveåpningen og koser oss med dessert, for det orker ingen av oss rett etter middagen. Etter hvert blir det nok også en likør/cognac til kaffen og sikkert noe snacks også. Det blir ei stille og rolig julefeiring med mange fine samtaler og rolig julemusikk i bakgrunnen

12. The Following User Says Thank You to Mosse For This Useful Post:

Julemor (05-12-2017)

Klementin Julemor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    En øy ved havgapet på Sunnmøre
    Alder
    39
    Meldinger
    1,729
    Thanks
    3,185

Standard

Kooooselig tråd
    I år blir det jul uten barna.
    De blir med meg og kjæresten min hjem til min mor og stefar, lille julaften.
    Da har vi julelunch, som er vanlig å ha siste lørdagen før jul.
    Bror min med frue og 3 barn/ungdommer kommer også.
    Det blir koselig. Da spiser vi deilig mat. Spiller litt spill og har pakkeleker.
    Mot kvelden skal barna til sin pappa i år.
    Tradisjonen er å se på «Grevinnen og hovmesteren» på NRK før leggetid.
    Men blir bare meg og kjæresten i år da.
    På julaften skal kjæresten min på jobb fra kl 07.30 til ca kl 13.
    Da blir jeg bare hjemme og slapper av, ser på tv og roer ned.
    Etterhvert som vi blir klar, kjører vi til mamma og stepappa.
    Det blir oss 4 på julaften i år. Så ikke noe stress.
    Vi spiser middag kl 17, når sølvguttene synger julen inn
    Vi bruker pinnekjøtt, svinemør, poteter, kålrabistappe, surkål, rødkål og vår egen «familiesaus»
    Blir ikke ordentlig julemiddag uten den.
    Etter middag slapper vi av og åpner etterhvert litt pakker.
    Det blir nå ikke mange pakkene i år da.
    Ut mot kvelden avslutter vi nok en fin dag med litt spill.
    Det er tradisjon.
    Overnatter hos mamma til 1.juledag.
    Barna kommer til meg 4 juledag, og da blir det en ny julaften
    Der barna får åpne pakker fra min side av familien.
    Hadde barna hatt jul hos meg, ville vi blitt hjemme. Og de besteforeldrene som ville kommet, ville vært hjertelig velkommne.
    Barna ønsker helst å feire julen hjemme, i fjor hadde vi pysj på oss, hele julaften

Lignende tråder

1. Jul på TV Julaften
    By Nissemor in forum Jul på TV
    Svar: 8
    Siste melding: 11-09-2013, 19:42
  2. Hva spiser du på Julaften?
    By Nissemor in forum Julaften
    Svar: 183
    Siste melding: 06-12-2012, 11:30
  3. Følelsen på julaften
    By Taien in forum Julaften
    Svar: 18