![]() |
|
|
#21 |
|
Misteltein
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Tønsberg
Meldinger: 492
![]() ![]() |
HVilket som helst vers fra "det lyser i stille grender" eller "julemorgen"
|
|
|
#22 |
|
Fattigmann
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 36
Meldinger: 34
![]() |
Her er noen av de jeg har:
"Når nettene blir lange og kulda setter inn. Da sender jeg ut julekort til venneflokken min" -------------------------------------- Må julen bli fin og gi ro i sinnet. La alle problemer bli små og forsvinne. La dagene som kommer bli gode og fine. God jul til deg og dine. ----------------------------------------------------- A hug is the perfect gift. One size fits all and nobody cares if you exchange it. --------------------------------------------------------- Ønsket er gammelt og ennå så ekte, en fredelig jul vi ønsker med dette. --------------------------------------------------------- Først kommer nyttår og nissen er glad Nå skal han hvile og ha det så bra Så kommer våren med pinner og strå, blomster på bakken og kyllinger små Så kommer sommeren med mange slags bær og alle går barbeint med mange slags tær Så kommer høsrten og åkern blir gul Så kommer snøen og SÅ BLIR DET JUL ----------- Tida før kan være den beste, den like før det har hendt. Da alle pakker ennå er pakker, og før alle lysa er tent. ---------- Glem ikke å nyte juletiden. Det er et helt år til neste gang. ---------- En klem er den perfekte gaven. En størrelse passer alle og ingen har noe imot å få en. ---------- A snowflake is winter`s butterfly. ---------- Friends are angels who lift us to our feet when our spirit has trouble remembering how to fly. --------- Sender deg en juleklem og håper at den finner frem. --------- Julens gleder finner du ikke under treet, men i ditt hjerte. --------- Glede - av barn, familie og venner Omtanke - i sorg og smerte Drømmer - om fremtid og visjoner Jubler - over mål og fremgang Utfordring - i nye muligheter Løfter - i felleskap og bønn --------- Advent ... det er hverdager som har begynt å ta på seg festklær. ------- Glem ikke å nyte juletiden. Det er et helt år til neste gang ---------- Julen gjør verden litt mykere, snillere og varmere. --------- |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Sirupsnipp
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 115
![]() |
![]() Christmas time is friendship time, and time for wishes too. And it's a very special time, to be remembering you.
|
|
|
#24 |
|
Marsipangris
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,538
![]() ![]() |
Så mange fine dikt dere har her.
![]() Denne synes jeg er så fin: Må julen bli fin og gi ro i sinnet. La alle problemer bli små og forsvinne. La dagene som kommer bli gode og fine. God jul til deg og dine! Her har jeg det faktiskt på et av kortene jeg har laget i høst ![]()
|
|
|
|
#25 |
|
Julestrømpe
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Vestfold
Meldinger: 257
![]() |
Så mange flott dikt det var her da
![]() Må si jeg blir inspirert til å lage egne julekort i år. Har som regel tatt "jukse utgaven", og trykket ferdige kort med bilder av barna. Men som sagt, spørs om ikke jeg får lage noen selv i år altså. Er jo så mye fine tips her inne
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Smultring
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 601
![]() ![]() |
Sitat:
![]() Også lager du jo så fantastisk fine kort du!! ![]() Ha en fin dag Janne!
|
|
|
|
|
#27 |
|
Administrator
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 35
Meldinger: 2,730
![]() ![]() |
Huff.. Det var dumt at jeg ikke skrev ned hvilke dikt jeg skrev i hvem sitt julekort i fjor..
|
|
|
#28 |
|
Fattigmann
Meldinger: 33
![]() |
Jeg syns Alf Prøysen sin julekveldsvise er veldig fin og gir julestemning:
Nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved, og vi har sett opp fuggelband og vi har pynte tre'. Nå sett vi øss og kvile og puste på ei stund, imens je rugge vogga, så bror din får en blund. Og denne lagd av Jacob Sande: Det lyser i stille grender av tindrande ljos i kveld, og tusende barnehender mot himmelen ljosa held
|
|
|
|
#29 | |
|
Fattigmann
Meldinger: 33
![]() |
Sitat:
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sirupsnipp
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 115
![]() |
Litt tidlig for julehilsener ennå, men jeg måtte kikke litt på denne tråden igjen! Det er så mange fine dikt der ute.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|