Dessert på julaften?

Riskrem med bringebærsaus. I fjord spiste jeg multekrem for første gang, har alltid innbilt meg at jeg ikke liker det. Det var jo knall godt, så kanskje det blir det i år !
 
Riskrem med jordbærsaus :ok:

Ingen over, ingen ved siden ;)

Når vi en gang iblant feirer julaften hos svigers er det som oftest multekrem, eller himmelsk lappskaus....

men for meg er det RISKREM som hører jula til :inlove:
 
Hos oss er det som regel multekrem på menyen julaften, men det varierer fra år til år. Har ingen MÅ HA når det gjelder dessert på julaften, er som regel for mett til å spise dessert uansett :D
 
Vi spiser som regel riskrem med rød saus. Av og til er det karamellpudding også, da noen liker det bedre. Men ingen julaften uten riskrem og hjemmelaget rød saus! :nam:
 
Riskrem! Med eller uten rødsaus. (Jeg er vant med å spise den uten, men når svigers er her blir det med.)
Her er det alltid mandel i riskremen! :inlove:
 
Hos mine foreldre er det multekrem og/eller iskake. Hos svigers iskake.
 
Riskrem med mandel! :hjerter:

Når vi feirer med svigersene så har ikke de noen fast dessert-tradisjon, men de har riskrem når vi er der til ære for meg. :D
 
Vi pleier alltid å ha riskrem, men vi gjør et untak i år og har pudding, gelé og fromasj som jeg lager. Vi skal ha riskrem på Nyttårsaften i stedet. Har ikke noe med dessert å gjøre, men tenkte å si: Vi skal også ha kalkun på Julaften og ha pinnekjøtt 2. Juledag. Vi har juleskinke på Nyttårsaften i år.
 
Vi har alltid riskrem med rød saus til:nam: Desserten bir ikke servert før etter gaveåpningen. Setter frem et fat med småkaker og twist til dem som vil ha noe søtt til kaffin mens vi åpner gavene:jupp:
 
Det varierer litt, men som oftest har vi rød gele, sjokoladepudding, karamellpudding med vaniljesaus og karamellsaus. :smile:
 
Vi pleier å ha riskrem, er ikke så glad i det så da spiser ikke jeg så mye.. Noen ganger når vi er med min familie så har vi hjemmelaget sjokoladepudding med krem til og det er kjempegodt:sulten:

Ellers syns jeg multekrem med krumkake er veldig godt:nissesmil:
 
Tilbake
Topp Bunn