Egendesignet juleservise - hvordan hadde det sett ut?

• Trådstarter Trådstarter Rowena
  • Startdato Startdato
  • Følgere Følgere 2

Rowena

Juleblomst
Reg.
30 Jul 2011
Sted
Bortenfor sol, vestenfor måne...
Hvis du kunne designe ditt eget juleservise, enten kaffeservise eller middagsservise - hvordan hadde det sett ut? :)

Hvilke(n) bunnfarge hadde du valg på porselenet?

Hva hadde motivet/motivene vært? Religiøst motiv? Blomstermotiv? Disney eller andre karakterer som motiv?
Gammeldagse motiver, eller noe mer nymoderne? Fauna eller flora? Eller kanskje en blanding?

Hadde det vært stilrent og enkelt, eller full eksplosjon av flotte motiver - eller noe midt i mellom?

Hva med fasongen på porselenet? Høye eller lave kopper? Fasongen på asjetter/tallerkner? Runde, firkantede, avlange eller noe annet spennende?

Jeg har mange ganger fantasert om å lage et servise, men jeg føler meg ikke flink nok til porselensmaling så jeg tror ikke det blir noe av.
Men det er moro å fantasere litt om hvordan det kunne ha vært....

Så - hvordan hadde ditt drømmeservise vært? :)

Jeg ville nok ta elementer her og der fra tidligere serviser (ikke bare juleserviser)

* godt stengods - godt å ta i, vanskeligere å knuse
* firkantede tallerkener
* jeg liker de sterke røde, grønne og gullfargede kantene fra "Disney Jul", med bl.a granbar
* vil gjerne tilføye motiv i dyp, blå farge på selve tallerkenen - kanskje noe med engler eller stjernehimmel?
* hvis noe hvitt, så vil jeg ha det i en kremhvit tone

Ojojoj, tror jeg måtte designet flere, for å ha til enhver stemning/humør :knegg:

Den ene dagen ville jeg hatt et med masse rødt og gull, hjerter, julebjeller og gammeldagse fjøsnisser - det skulle gitt en julestemning som føles ut som sprenges i brystet.
En annen dag ville jeg hatt et med masse granbar og kongler og et koselig reinsdyr og et par dompap'er - hele serviset skulle båret preg av stillhet, ro og harmoni.

Herlighet, burde fått sjekka hue mitt tror jeg :knegg: Håper noen skjønner hva jeg mener, og at kanskje flere hadde trengt to serviser, slik at det dekker alle typer arrangement og følelser/stemninger ;)

Tilbake
Topp Bunn