Hobbyåret 2021

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har prøvd meg på litt plantefarging av garn. Det var veldig gøy!
Det rosa/blush hespe, er farget med avokadostein (men jeg gjorde fargebasen basisk før jeg la i garnet)
De to gulbrunoransje er farget med løkskall.

En ny hobby og utforske!
Screenshot_20211112-142025_Gallery.jpg

Så moro UnikBabe 🤩 Knallfine farger, og så spennende å farge selv, vil sikkert få litt ulikt resultat hver gang. Dette må du strikke noe virkelig fint av :sukk:

Jeg syr for tiden på litt av hvert av julegaver. Denne skal en venn av familien få til jul:
4BAE4821-11CD-4A66-8802-F1ABD3E6A10E.jpeg

Den er sydd i en teknikk som i quilteverdenen kalles "Stitchery". Det er egentlig stort sett bare attersting, så den er ganske rask å sy :)
Veggteppet er ferdig ca. 40x30cm, så det kan få pass i de aller fleste hjem.
Jeg har sydd på en bord rundt motivet.

Jeg ble nesten ferdig med sokkene til venninna mi for noen uker siden, men ble plutselig usikker på hvilken skostørrelse hun har, så jeg avventer å felle av til jeg har smugtittet på skoene hennes når jeg møter henne om forhåpentligvis ikke alt for lenge :)

Nå har jeg fått lagt opp til en Dahlia-genser til meg selv. La egentlig opp til den tidlig i høst, men bomma på strikkefastheten
:roll:
Og så må jeg fremdeles fullføre bolen på Ankers-genseren i barnestørrelse.
Tror jeg har bestemt meg for å strikke en klut til hver til brødrene som del av julegave, så det må vel også prioriteres.

EirinH: så gøy!

Tusen, tusen takk @Amaranth , @Shrek og @Julestjerne :hjerte: Det var litt jobb, ja, men samtidig var det faktisk et mønster som var lett å komme inn i, så da gikk det veldig greit. Men hvis jeg skulle se på TV samtidig, måtte det være noe med norsk tale, for jeg måtte ha øya på strikketøyet :fnis:

Det er sant, Julehue. Det er nok mange mønster som kan se vanskelig ut, men som kan gå ganske radig når man først kommer inn i det :)
Virkelig flott arbeid du har lagt i den kofta :heart:

Jeg har ikke strikket veldig mye mønsterstrikk, og kjenner jeg kvier meg litt for å gjøre det. Redd det ikke blir pent og jevnt nok! Det har blitt noen Mariuser og noen andre ting, men stort sett er det mest ensfarga på mine pinner. Har garn liggende til en Nancygenser til meg selv, blant annet, så planene for mer mønsterstrikk er jo der :nissefnis:

Min 'Mount Everest' på strikkeønskelista er Mønsterfin av Markenstrikk (bildet under er lånt av henne). Har oppskriften (barnestørrelse), så en dag skal jeg prøve meg.
Mønsterfin.jpg

Det er sant, Julehue. Det er nok mange mønster som kan se vanskelig ut, men som kan gå ganske radig når man først kommer inn i det :smile:
Virkelig flott arbeid du har lagt i den kofta :heart:

Jeg har ikke strikket veldig mye mønsterstrikk, og kjenner jeg kvier meg litt for å gjøre det. Redd det ikke blir pent og jevnt nok! Det har blitt noen Mariuser og noen andre ting, men stort sett er det mest ensfarga på mine pinner. Har garn liggende til en Nancygenser til meg selv, blant annet, så planene for mer mønsterstrikk er jo der :nissefnis:

Min 'Mount Everest' på strikkeønskelista er Mønsterfin av Markenstrikk (bildet under er lånt av henne). Har oppskriften (barnestørrelse), så en dag skal jeg prøve meg.
Vis vedlegget 2404
Nydelig genser det også Amaranth :sukk: Det er bare å kaste seg ut i det - ofte er den største bøygen å komme i gang. Ta en runde av gangen, så oppdager du at dette klarer du :klem:

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn