• Tips til mobilbrukere: Du kan legge Juleglede på hjemskjermen som en app. iPhone: Safari → Del → Legg til på hjemskjerm Android: Chrome → Meny → Legg til på hjemskjerm

Hobbyåret 2021

Status
Stengt for ytterligere svar.
Nydelige toalettmapper, EirinH!
Kjempefine, UnikBabe! -) Hva er det du ikke er fornøyd med på Nøstebarn-buksa?
-
Jeg er litt usikker på hva jeg skal strikke nå. Ble ferdig med en topp til meg selv i helga (Skagen Tee - Witre), og jeg har mange prosjekt på strikkelista. Men nå sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal ta tak i først :vetikke: Delvis fordi jeg kommer til å reise heim til foreldrene mine om halvannen uke, og sannsynligvis bli der til over påske. Må planlegge hva jeg skal ha med dit også. Og nok garn, selvsagt. Kan ikke gå tom! :fnis:
 
Ikke bare bare å bestemme rekkefølgen på prosjektene, Amaranth ;) Er i en lignende situasjon selv, bare at det handler om hekling og diverse andre materialer i stedet for strikking :)
 
Mini ville være katten Findus på karneval [emoji3059] litt kort varsel, så måtte bruke det jeg fant. Han var veldig fornøyd selv da [emoji846]
c876553dfd4e2dc2684ba7c28044c6d7.jpg
f51e789fdb148acae30a1f7839eec3ff.jpg


Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
 
Mini ville være katten Findus på karneval [emoji3059] litt kort varsel, så måtte bruke det jeg fant. Han var veldig fornøyd selv da [emoji846]
c876553dfd4e2dc2684ba7c28044c6d7.jpg
f51e789fdb148acae30a1f7839eec3ff.jpg



Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk

Herlighet, så fin :ah: Skikkelig sving på halen har han også, ser jeg ;) Så moro når de er så fornøyde selv - tenker han får en super dag på karneval :)
 
Bittelitt småstrikk!
-Sokker i sterk, mønster fra strikkezilla (favorittsokker her i huset), str 41
- tova votter, strikket i alpakka wool fra dsa og en rest babymerino til vrangbord, ca str 10 år

Og et pannebånd som forsvant før jeg fikk tatt bilde [emoji1787]
248e21f0ecc88c08577d088da5ac6322.jpg


Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
 
Så fin strikk, UnikBabe! Sånne votter har jeg ikke sett før. Ser ut til å sitte godt på hendene -)
 
Så fin strikk, UnikBabe! Sånne votter har jeg ikke sett før. Ser ut til å sitte godt på hendene -)
De sitter veldig godt på hendene! Personalet i barnehagen syns dette er de beste vottene på tørre høst og vinterdager, så har strikket veldig mange par til mini og andre små venner [emoji846]

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
 
I dag lager jeg årets påskekort :kylling:

Jeg har tatt utgangspunkt i denne idéen fra cchobby og gjort noen endringer:

v15788.jpg


Jeg har brukt gul kartong i stedet for det grønne, og oransje papir i stedet for det hvite. Passer til påske, og jeg synes i grunn det ble penere. Jeg synes at det gule og oransje lyser opp på en "myk" måte, da det ikke er så stor kontrast. Jeg har brukt mørkeblå halvperler, rett og slett fordi det er det jeg hadde i hus, men synes i grunn det også ble penere. En fin liten detalj.

Kortene mine er A6, altså 1/4 A4-ark. Hjertene er stanset ut med min Big-Shot. Jeg tenker meg et kvadrat øverst på arket, og markerer sentrum. Så limer jeg brettede hjerter rundt punktet, som kronblader på en blomst, og til slutt limer jeg på en halvperle. Da blir det akkurat plass til å skrive "GOD PÅSKE!" med rød tusj under blomsten. Jeg har veid kort & konvolutt, og ser at jeg er godt innenfor grensen for "A-post, 20 g, innenlands" :)
 
(...) Satser på niks mer garnshopping på ei veeldig lang stund, helst resten av året. Med så mye garn liggende så må jeg definitivt begynne å prioritere det. Og så må jeg finne på noe lurt med alle restene.
Veeel.. gjett hvem som fikk gavekort på garn i bursdagsgave i dag :sprett:
Tror det blir litt mer garnshopping i år likevel jeg, gitt :fnis: Må bare finne noe fint jeg vil strikke først, og planlegge hva jeg skal kjøpe.
 
Noen som har strikket den "chunky" Mariusgenseren? Og evt i ett anna garn en orignalene
 
Syr litt... Ble et teppe til... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette, men det var morsomt å sy...
1BF73231-DD09-4C7D-AA40-FF308D018640.jpeg

Hvis du vil se detaljer, så gå inn på bloggen min :)
 
Sist redigert:
Mitt siste prosjekt er å hekle bestemorsruter (det er det eneste jeg kan å hekle). Så får vi se om jeg får det til å bli et teppe eller noe
 
Mitt siste prosjekt er å hekle bestemorsruter (det er det eneste jeg kan å hekle). Så får vi se om jeg får det til å bli et teppe eller noe

Så fint! Hvilke farger vil du hekle i? Bruker du forskjellige farger i hver enkelt rute? Jeg lagde en skulderveske av sånne ruter en gang ;) Lykke til, uansett hva du går inn for! :sweet:
 
Så fint! Hvilke farger vil du hekle i? Bruker du forskjellige farger i hver enkelt rute? Jeg lagde en skulderveske av sånne ruter en gang ;) Lykke til, uansett hva du går inn for! :sweet:

akkurat nå bruker jeg tynnullgarn i petrol, lysegrå og koksgrå. Litt usikker på om det blir bare like eller om jeg bytter litt på fargene... Dette er et sånt «mens jeg ser på tv»-prosjekt, så det kan ta tid
 
akkurat nå bruker jeg tynnullgarn i petrol, lysegrå og koksgrå. Litt usikker på om det blir bare like eller om jeg bytter litt på fargene... Dette er et sånt «mens jeg ser på tv»-prosjekt, så det kan ta tid

Kjekt med sånne prosjekter :ok:
 
Skulle ønske jeg kunne hekle...

Jeg lærte meg å hekle i voksen alder - kunne bare strikke!
Men fant ut at NÅ ville jeg lære det, søkte på hekling på YouTube og fant en norsk video hvor ne dame hadde kamera festet på brystet, slik at jeg så hekletøyet riktig vei. Da prøvde jeg meg frem, maske for maske, tok lang tid, for jeg så på filmen i 3 sek, satte på pause og gjorde det samme som på filmen - nye 3 sek. med film før jeg pauset og prøvde selv...
Holdt på en hel liten evighet, men jeg lære i hvert fall å hekle :ok:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn