• Tips til mobilbrukere: Du kan legge Juleglede på hjemskjermen som en app. iPhone: Safari → Del → Legg til på hjemskjerm Android: Chrome → Meny → Legg til på hjemskjerm

Hobbyåret 2021

Status
Stengt for ytterligere svar.
Å, nei, så dumt, Julehue :nei: Aldri moro å innse at det ikke funker, særlig når man har kommet så langt! Lykke til med nytt prosjekt! :ok:

Tusen takk, Shrek . Jeg koser meg med mitt nye strikketøy, elsker å strikke med ull :hjerte: Heretter blir det ikke annet enn ull hos meg, med unntak av noen kjøkkenkluter og grytekluter i 100% bomull :D
 
Sååå enig med deg julehue! Jeg skulle strikke noe i noe alpakkagarn en gang, og garnet var så glatt at det var håpløst å holde på med. Kastet garnet. Nå har jeg (etter noen år) kjøpt alpakka igjen og tenker meg en nydelig genser. Er spent på om det blir noe av...
 
Sååå enig med deg julehue! Jeg skulle strikke noe i noe alpakkagarn en gang, og garnet var så glatt at det var håpløst å holde på med. Kastet garnet. Nå har jeg (etter noen år) kjøpt alpakka igjen og tenker meg en nydelig genser. Er spent på om det blir noe av...
Lykke til :ok: Jeg strikker med alpakkaull nå, og det går som en drøm i forhold til bambus/bomullsgarnet ;)
 
Julehue: det så kjent ut [emoji85] jeg holder på å rydde i garn nå, og ikke mindre enn 2 nesten ferdige gensere mista pinnen og havna i søpla. Når håndarbeid bare er et ork er det ikke noe poeng [emoji87]

Jeg holder på med prosjekt hobbyrom, det begynte jeg på i sommer. Har malt og ordna. Så nå er det bare å få på plass mer hyller og kjøpe lamper og ordne møbler og ikke minst. Gå igjennom alt [emoji85] stor jobb, blir deilig når det er ferdig! Går utover strikketid og! Så må få det på stell nå før høsten setter inn for fult

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
 
En liten sneakpeak fra et hjørne som snart er ferdig på rommet [emoji16] fremdeles mye igjen da [emoji85]
2af7ef2741d7aa21bc2a56cde80d3fbf.jpg


Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
 
Forrige helg ble min venninnes datter konfirmert. Det har blitt en tradisjon at jeg syr teppe til konfirmantene, denne gangen ble det sydd et stjerneteppe. Jeg håper hun ble fornøyd, 15 år er en litt "vanskelig" alder for alt annet enn penger…. :)
Teppet passer til en litt stor enkelseng eller kan brukes som pledd
E7856C29-F607-4945-BA40-0F2B245E7E94.jpeg
 
Jeg driver å klipper lapper til et enkelt lappeteppe til lillemor. Hvilken størrelse er fint å sy Eirin? Hun er seks år, så det må ikke passe i en dobbeltseng liksom. er til bruk som teppe å ha over seg, eller over senga
 
Jeg driver å klipper lapper til et enkelt lappeteppe til lillemor. Hvilken størrelse er fint å sy Eirin? Hun er seks år, så det må ikke passe i en dobbeltseng liksom. er til bruk som teppe å ha over seg, eller over senga
Hvis du tenker at dette skal bli et teppe som hun kan ha en stund hadde jeg sydd ca 2x1,5m. (fult sengeteppe til enkeltseng)
Men om du tenker et teppe hun greit kan dra med seg rundt i huset ville jeg ha sydd et halvt sengeteppe ca 1,5x1m
Det halve sengeteppet kan legges over nederste delen av sengen og brukes som et pledd i tillegg.
Lykke til :ok:
Håper vi får en titt når det er klart!!!
 
Jeg har heklet et par superenkle tøfler nå mens Juleglede har vært nede. Oppdaget nemlig at mammas tøfler var utslitte, og siden det er lenge til jul, ville jeg lage dem nå. Brukte et knallrosa ullgarn jeg hadde liggende :)

Nå er det tilbake til julebroderiet mitt :hjerter:
 
Hvis du tenker at dette skal bli et teppe som hun kan ha en stund hadde jeg sydd ca 2x1,5m. (fult sengeteppe til enkeltseng)
Men om du tenker et teppe hun greit kan dra med seg rundt i huset ville jeg ha sydd et halvt sengeteppe ca 1,5x1m
Det halve sengeteppet kan legges over nederste delen av sengen og brukes som et pledd i tillegg.
Lykke til :ok:
Håper vi får en titt når det er klart!!!
Takk :) da tror jeg det blir 1,5 x 1, så kan jeg heller sy et større når hun blir større :) bilde skal bli, men det kan ta tid, for jeg kan ikke dette :knegg:
 
Julehue: kjenner meg igjen i det du skriver ang håpløst garn... genseren jeg strikker til meg selv holdt på å gå i søpla i starten... men det var vel kanskje kombinasjonen pinner og garn.... garnet ville knapt gli over pinnene.. så en tålmodighetsprøve det også.

Unikbabe: så koselig krok på rommet :)

EirinH: så nydelig teppe

Erme nr 2 er ferdig og jeg har fått alle delene på samme pinne og har starta så vidt på mønsteret på bærestykket. Det går ikke så fort.
 
Jeg holder på å strikke en ullkofte som er veldig morsom å strikke. Men jeg må også strikke en gryteklut og en oppvaskklut. Er ferdig med én gryteklut, men trenger en til. Gryteklutene + en oppvaskklut skal i pakkekalenderen til Snuppa - hun har selv valgt ut fargene, men visste ikke at det var til henne selv :knegg: Jeg må jo bare manne meg opp til å strikke det når jeg først har begynt, men jeg har jo så mye mer lyst til å strikke på kofta mi :flau:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn