Hobbyåret 2023

• Trådstarter Trådstarter Julehue
  • Startdato Startdato
  • Følgere Følgere 14
Status
Stengt for ytterligere svar.
Min svigerinne feiret 50 år i helgen. Siden jeg gjorde den "feilen" å starte med quiltet teppe i gave til 50 åringene rundt meg måtte også hun få, selvom jeg vet at hun ikke verdsetter dette 100%..... Men det blir feil om hun ikke får, når alle andre har fått. Så da var det bare å sy i vei.
Har kost meg veldig når jeg sydde dette teppet, så sånn sett var det verdt det,- uansett :)
1694691741669.png

Jeg har strikket litt som ikke er tatt bilder av. Blant annet en genser til ei venninne..... jeg har og hekla noen sitteunderlag..... strikket en rosa refleksgenser til ungen.....
I det siste har jeg strikket litt barnegensere. Bruke litt lagergarn 🙈🙈🙈
Screenshot_20230916_095143_Gallery.jpgScreenshot_20230916_095122_Gallery.jpgScreenshot_20230916_095109_Gallery.jpgScreenshot_20230916_095053_Gallery.jpgScreenshot_20230916_095023_Gallery.jpgScreenshot_20230916_095009_Gallery.jpg
Den gule er 10/12 år og de andre er 2/4 år.... favorittgenseren, Ankers trøye av PetiteKnit. Strikket i drops lima 😊

Jeg venter fortsatt på det siste garnet jeg trenger til lysestakebroderiene mine.

I mellomtiden har jeg begynt på et nytt broderi:

911070_m_x_001_a.jpg

I dag har jeg lagd høst-inspirerte bursdagskort til noen venninner, og montert de siste broderiene med julemotiv (bilder tidligere i denne tråden)

Jeg malte et skilt til å ha ved pappas grav (blant lys og blomster ved gravstøtten) for 4 år siden, og nå er det blitt ganske preget av vær og vind. I dag tok jeg det med meg hjem. Pusset med fint sandpapir og lagt det til å tørke ordentlig, før jeg frisker opp malingen og har på flere lag med lakk. Så vil det på nytt lyse opp ved graven.

Snuppa ønsket seg en stor, romslig balaklava. Ser litt rar ut på bildet, så legger ved bilde fra oppskriften også.
Hun ble fornøyd, men kunne tenke seg en til i litt mer pusete garn, så jeg strikker nok en til etter hvert :)

Dette er den jeg strikket.
Balaklava Aurora.jpg

Her er bildet fra oppskriften:
Balaklava.jpg

Julehue: jeg tror det er den jeg har strikket til meg selv også. Og jeg kler den ikke i det hele tatt. Jeg ser ut som en sånn slam-suger som sitter på akvarieveggene når jeg har den på meg. 🙈 Min kollega har den samme, og hun er kjempesøt i den. Men jeg? Jeg kler ingenting... 🙈

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn