Hobbyåret 2025

• Trådstarter Trådstarter IrethC
  • Startdato Startdato
  • Følgere Følgere 9
Flott løper, @Eirin H :sweet: Veldig kjekt å få ferdigstilt noen av de uferdige prosjektene som bare ligger der ;)

Alle konfirmanter til familie og nære venner får et teppe i gave fra oss.
Jeg startet denne tradisjonen for endel år tilbake, noe jeg til tider angrer litt på.... Det er ganske mye jobb og mottakelsen har vært litt både og. Men jeg står i det, og tenker at når 15-åringen blir litt eldre vil han/hun sette mer pris på gaven. :)

I år har vi to konfirmanter, den første konfirmasjonen var i helgen som var;
IMG_5545.jpg
Hun hadde faktisk gledet seg til dette, både bror og søskenbarn har fått tidligere så hun var vedlig spent på teppets utseende.
Kan melde at hun ble strålende fornøyd,- og da er det bare en glede å gi bort en slik gave. :)

@Eirin H så moro å gi bort når gaven blir tatt så godt i mot :hjerte: Godt de setter pris på jobben du har lagt ned. Håper de som er litt mer "lunkne" til gaven setter pris på den etter hvert og forstår hvor mye tid og arbeid du har lagt i det :klem:

Å, så nydelig teppe, @Eirin H! 🥰 Tror ganske så sikkert at selv "etternølerne" vil vite å sette stor pris på disse vakre gavene og det arbeidet du har lagt ned, når de blir eldre. En fantastisk tradisjon du har der :hjerte:

Ny helg, ny konfirmasjon og nytt teppe er overlevert.
Denne gangen var det en gutt som sto til konfirmasjon, så da ble fargene i blått/grått/brunt/sort.
1746448289655.png
Nå ser jeg frem til å kunn sy noe jeg skal ha selv.... :nisseblunk:

Nytt teppe har fått plass i sofaen vår.
Dette har vært i arbeid over flere år. Nå er det endelig ferdig.
Designet er mitt eget. Så man finner ikke likt teppe noe annet sted enn hjemme hos meg :)

IMG_5405.jpg

I går ble jeg endelig ferdig med Vårin-genseren til snuppa. Det var grusomt garn å strikke med 🙈 Resultatet ble heldigvis bra, jeg syns genseren er nydelig og jeg elsker fargene 🧡 🩷 Snuppa er også strålende fornøyd ;)
Våringenser A.jpg

Jeg sitter og prøver å lage et konfirmasjonskort til niesen min. Men jeg har ingenting typisk konfirmasjon. For det meste har jeg julemotiver og juletekster. Og det jeg har som er typisk henne, har hun i grunn allerede fått i tidligere bursdagskort m.m. Må jobbe litt med det her, ja :klø:

Jeg sitter og prøver å lage et konfirmasjonskort til niesen min. Men jeg har ingenting typisk konfirmasjon. For det meste har jeg julemotiver og juletekster. Og det jeg har som er typisk henne, har hun i grunn allerede fått i tidligere bursdagskort m.m. Må jobbe litt med det her, ja :klø:
Etter en del testing av ulike stempler og dies, endte jeg opp med noe helt annet enn jeg først tenkte. Nå har jeg lagd et "kort" av lerret. Har malt hovedmotivet til bunaden hun skal arve etter meg. Så blir det en ekstra påminnelse om denne spesielle dagen.

Jeg har tatt frem enda en av broderipakkene jeg fikk etter moren til barndomsvenninnen min. Denne gangen er det en løper med nisser på. Hun var godt i gang med motivet i den ene enden. Jeg må bare matche hennes og min måte å gjøre det på, så blir det nok bra til slutt. Gleder meg til å brodere litt på disse lyse kveldene vi har i vente :sweet:

Så koselige prosjekter @Shrek
Tipper niesa di blir glad for et så personlig konfirmasjonskort :heart:
Og kos deg med broderingen av jule-løperen etter din venninnes mor, mange timers koselig arbeid, og vil tro den har stor affeksjonsverdi ~ en løper du vil ha glede av i årevis :nisseblunk:

Jeg kom over et uventet problem..

Jeg skal altså brodere på en løper som allerede er påbegynt. Selv pleier jeg å markere i mønsteret med en overstrykningstusj slik at jeg vet hvor langt jeg er kommet, samtidig som fargesymbolene skinner igjennom. Det gjør det mye enklere å holde styr på alt, synes jeg.

Det har ikke forrige eier gjort. Og det er en hel del feil der, dessverre. Ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre nå :vetikke:

Jeg kan ignorere feilene som best jeg kan, og fortsette der hun slapp. Hun hadde kommet veldig langt i motivet i den ene enden, og det er ikke aktuelt for meg å ta opp alt sammen. Men når jeg da etter hvert broderer andre enden riktig, vil det jo bli forskjeller jeg antar vil synes. Kunne jo ha gjort de samme feilene i andre enden, men det er knotete å finne ut av. Tror kanskje dette er grunnen til at hun stoppet opp i dette prosjektet.

Jeg kan også droppe hele broderiet.
:klø: Ville vært leit å ha jobbet masse med det, og så ikke få et pent resultat

Sist redigert:
Jeg har ikke tålmodighet med sånt @Shrek, så jeg hadde nok droppet det, men jeg vet at jeg aldri ville blitt fornøyd om et gjenntagende motiv ikke ble likt. Men du må finne ut hva du liker og «kan leve med»

Tilbake
Topp Bunn