Hobbyåret 2025

• Trådstarter Trådstarter IrethC
  • Startdato Startdato
  • Følgere Følgere 10
Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har heklet to juletrepynter. Det er en engel i gull og en engel i hvitt med skimmer. De ligger nå med sukkerlake (stivelse) slik at de vil holde fasongen. Dette blir premien til årets mandel i grøten på lillejulaften :engel1:

Har sydd meg en boks til oppbevaring av sysaker. Det er ytterlomme på begge sider av denne. På baksiden er det 2 åpne nedstikkbare lommer. På fremsiden er det en sammenbrettbar lomme. På innsiden er lommene (2 stk) sydd av noe som kalles vinylplast, som er en myk, sybar plast med glidelås. Så det er lett å se hva man har lagt i lommene :)

Denne skal jeg ha selv til diverse sytilbehør.
IMG_0687.jpeg
IMG_0685.jpeg

Jeg fikk diverse farget kartong i str A2 til bursdagen min, og har lett etter inspirasjon til hva jeg kan bruke dem til. Nå først holder jeg på å lage en stor collage med favorittsitater lagd med former til bigshoten min

Oj, det var jammen i meg litt av en størrelse på den kartongen. Så gøy gave 😍 Collage med favoritt-sitater høres kjempefint ut, håper du finner enda mer å bruke det på :)

Takk, @Julehue :sweet: Ja, jeg føler jeg må finne på noe der jeg får brukt den store flaten, sånn mer eller mindre, og ikke bare stykke den opp i småbiter jeg like gjerne kan ta fra A4-ark..

Jeg husker at vi på barneskolen lagde flettehjerte til å ha granbar i på døren. Husker ikke om det var A3 eller A2, for begge deler var uoppnåelig for meg på den tiden. Bare et enkelt hjerte med to remser, altså. Har lyst til å prøve, men lurer på om kartongen min er for stiv :klø:

Hmm... vanskelig å si om den er for stiv, @Shrek, men vil tro det går. Hvis du har noen mindre reste-biter av kartong som er noenlunde samme tykkelse, så kan du jo prøve med et mindre hjerte først, uten å måtte ødelegge den store, fine kartongen :)

Mens jeg grubler over hva kartongen skal brukes til, har jeg laget årets julekort. Konvoluttene er enkelt dekorert ved hjelp av noen julesjabloner og tusjer. Selve kortene er i mørkeblå kartong (A6) med hvite snekrystaller. Jeg har brukt utstikkere + dies til Big Shot, slik at det ble 5-6 forskjellige former. Tanken er at det skal se ut som et mykt og vakkert snedryss fra en midnattsblå julehimmel :inlove:

Årets julegave:
Hvert år prøver jeg å lage noe til de aller fleste på julegavelisten min. I år ble det sydd punger i to forskjellige størrelser. Jeg har lagd noen "sett" med samme stoff i begge størrelsene, men de aller fleste er sydd i forskjellige stoffer. Foreløpig er det blitt 12 stk.

Tenker å legge disse som en liten tilleggsgave, vertinnegave eller hovedgave. Til noen fyller jeg opp med litt innhold, mens andre får denne/disse som hovedgave.
IMG_0691.jpeg

Årets hjemmelagde julegave fra meg i år er votter som de på bildet :) Det er venninnene jeg gir gave til som får slike, og jeg håper mottakerne blir glade for dem og at vottene passer greit. Strikket i Rauma Finull og tovet lett.

IMG_0905.jpeg

I tillegg har jeg strikket flere av disse små englene (juletrepynt e.l.) som skal legges ved til noen av dem.

IMG_0893.jpeg

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn