Hobbyåret 2025

• Trådstarter Trådstarter IrethC
  • Startdato Startdato
  • Følgere Følgere 10
Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har strikket noen Fern Valley Scarf gjennom høsten.
Har også strikket et i mørk støvrosa, men det er ikke med på bildet - hadde det ikke tilgjengelig da jeg skulle ta bildet, for det er en julegave og er pakket vekk et annet sted ;)

Fern Valley scarf.jpg

Tekstillim på kanten før du syr? Har en innerlomme i vinterjakka med samme problem og har sydd den to ganger allerede. Hvorfor har jeg ikke tenkt på tekstillim før???

Hei dere - noen som har forslag til hvordan jeg best kan fikse foret på veska? :snill: Regner med jeg må sikre sårkanten på et vis, og så få den festet til glidelåsen igjen?
Veldig glad i skinnveska, og resten av den er fin, så jeg håper at det skal være mulig å få berget foret på et vis.

Vis vedlegget 12184
Glidelåsen er fast i skinnet også?

Amaranth;
Dette ser utfordrende ut å få fint med egeninsats, selvom det er mulig å gjøre dette selv.
Tenker at dette er en typisk sak som en skomaker vil kunne fikse for deg :)

Jeg har opplevd lignende og prøvde både lim og teip og alt anna enn å rekke opp for å få det skikkelig pent. Men er jo dritscary å rekke opp sånne ting.
Det som varte lengst og var mest okay (ikke superpent altså)var å sy et skråbånd fast for hånd i fórstoffet og så i glidelåsen. Mest for å hindre ting å falle ned under fórstoffet.

IMG_1635.jpeg
Strikket dette for et par uker siden. Syns det ble søtt, et koselig tilskudd til julepynten :stjerne:
Men syns det var overraskende vanskelig å finne skikkelig dyp, julerød farge på garn! Strikket i Rauma Mitu (rød) og SG Perfect (grå). Dette ble forholdsvis stort (ca 13,5cm bredt og 11,5cm høyt uten tråd), og jeg skulle gjerne funnet den perfekte rødfargen i tynt garn også (27-30/10), for å lage mindre som er enda penere på juletreet.

I morgen blir det juleverksted her! :jippi:

Det har utgått de siste årene da (de voksne) barna var for travle. Men i morgen skal bror og niese komme hit og ha juleverksted med mamma og meg. Det blir akrylmaling på lerret og maleplater, samt papirjuletrepynt. Har 20 forskjellige maler til flettehjerter + en flettet fugl. Så blir det julemusikk, kongerøkelse, lussekatter og kakao. Gleder meg max! :ok:

Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp Bunn