C
Calevi
Guest
"What child is this" med Andrea Bocelli og Mary J Blige 
Denne kjenner jeg helt i hjerterota og kommer i skikkelig høytidsstemning

Denne kjenner jeg helt i hjerterota og kommer i skikkelig høytidsstemning

Bing Crosby - White Christmas
Bing Crosby - Winterwonderland
Bing Crosby - The Twelve Days Of Christmas
Bing Crosby - Deck The Halls
Frank Sinatra - Santa Claus Is Coming To Town
Gene Autry - Here Comes Santa Claus
The Pouges - Fairytale of New York
Martina McBride - Let it snow, let it snow, let it snow
Chris Rea - Driving Home For Christmas
Brenda Lee - Rockin' Around The Christmastree
Olivia Olson - All I Want For Christmas Is You
Wham - Last Christmas
Hanne Krogh - Sonjas sang til julestjernen
Hanne Krogh - En Stjerne Skinner I Natt
Oslo Gospel choir - Nå tennes tusen julelys

Har skrevet ned underveis, og ser at jeg ikke har så mye nytt å komme med. Norske favoritter er O helga natt, Nå tennes tusen julelys og Det lyser i stille grender. Engelske er Silver bells og When you wish upon a star. Det var et veldig lite utvalg fra en laaang liste. ELSKER julesanger!!!
En annen sang jeg liker veldig godt og ikke kan tittel på har blant annet denne teksten: "As for me my little brain, isn`t very bright. Bring to me Saint Nicolas, what you think is right." Den versjonen jeg har hørt er med en bedårende barnestemme. Noen som vet? 
En annen sang jeg liker veldig godt og ikke kan tittel på har blant annet denne teksten: "As for me my little brain, isn`t very bright. Bring to me Saint Nicolas, what you think is right." Den versjonen jeg har hørt er med en bedårende barnestemme. Noen som vet?![]()
Jeg liker IKKE Hans Rotmo og DDE og sånn julemusikk.. egentlig det meste av det "nye" norske er ikke noe for meg. Synes stemninga er helt feil... eneste unntaket, var vel Maria Mena sin "Home for christmas" som kom i fjor
Sånn ellers så er Nordnorsk julesalme veldig viktig for meg - men den må være sunget av Bodøoktetten (for der er farfar med å synge på opptaket
) .. og den greier jeg aldri å vente helt til desember med å høre 

"My only wish" med Britney Spears er fiiin...husker vi juleshoppet til den i fjor
"All i want for christmas is you" med Mariah Carey er også fiin
"Driving home for christmas" med Chris Rea
....det er noen av de jeg liker aller best![]()

jeg har mange favoritter å dere har lista opp flere av dem.
Men det som blir spilt mest av her er nok julecd til Hans Rotmo, både den gamle og den nye som kom i fjor.
men sånn sanger jeg kommer i skikkelig julestemning er
* o helga natt
* det lyser i stille grender
*deilig er jorden
*julekveld i skogen
*sonjas sang til julestjernen¨
*skomakergataintroen
++++++
Den er vel ikke en fullverdig sang kanskje, men melodi som gir mer julestemning skal man lete lenge etter. Og i kategorien julemelodier må jo la-la-la-la-la-la-la-la-la-la sangen fra Askepott også nevnes!
Den hun synger mens hun vasker klærne i elva. Da er det jul!!