Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat felt av et par tøfler som skal toves.
Holder på med en kofte til meg, men har bare glattstrikk igjen og det er så kjehedelig. ;)
Vurderer å legge opp til en liten vest til Vesla, kanskje i oransje ull siden hun er så glad i den fargen.

Har vel en 15 prosjekter liggende rundt om, men strikker mest på et sjal her hjemme og et håndkle på jobben. Håper på å få sjalet ferdig til jul, men har tatt det fram i perioder over et år. Kanskje litt optimistisk siden jeg bare er nesten halvveis på de 24 nøstene jeg skal bruke alt i alt. Sjalet er vel egentlig mer på størrelse med et pledd, men det er det mottakeren ønsker seg.

Har en Marius som jeg snart må få satt meg ned å festet trådene på og gjøre klar til montering ligger i brak på grunn av oppussing.

Når jeg faller ned på sofa så strikker jeg på et par votter.
Og jeg er gal jeg det skal bli julegave til noen til neste år :fnis:.

Strikker ikke på noe nå, men straks ferdig med et heklet sengeteppe til enkeltseng (voksen) Mangler bare borden/pyntekant rundt teppet. Kjenner jeg gleder meg til det er helt ferdig, for dette er teppe nr.2 og i samme farger, så litt lei nå ;)

Etter en lang strikketørke, har jeg begynt å strikke kluter etter Tusenfrydmønsteret til Bitta Mikkelborg.

Har noen uferdige prosjekter liggende, bl.a noen
Jacques Cousteau-luer jeg staret på forrige vinter.
Men etter at minstemann sa at de klødde, ble jeg litt usikker på om jeg strikket med feil garn.

Har lyst å strikke sjal og skjerf, og har funnet flere fine mønster på Ravelry, f.eks Fennyman, Henslowe, Ripple Roch Shawl og Elowen.
Får se om jeg kommer i gang med det etterhvert.

I tillegg har jeg veldig lyst å strikke retrokofta.

Straks ferdig med sitteunderlag 3 av 4! :)
Hadde jo store planer om å fullføre de før sommeren, men det ble jo tydeligvis ikke noe av.. :p
Holder også på med Fireside Snuggle sokker fra Drops! :)
Elsker å strikke julegaver ^^

Strikker på en julevott, mangler bare tommelen nå. Men har lagt opp til en okergul lue til meg selv som jeg først skal gjøre ferdig før jeg strikker votten ferdig :)

Strikker tovavotter til barn som jeg skal kjøpe en leke å legge ved å gi bort til barn som kanskje ikke får så mye gaver i jula ❤️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har litt av hvert på pinnene nå... snøløvbukse og genser til babyen (blir ikke sett for fargene matcher virkelig ikke.. hehe), genser til mannen.

skal prøve meg på Skappelgenser til niesa mi også.. mulig jeg bør fullføre noe før jeg starter

Har starten på en av to sokker i et par sokker liggende. Det er liksom det det går i. Har tre ferdige par i skapet (potensielle julegaver), pluss to par som skal leveres nå snart (som ikke er noen julegave, men bare en oppmerksomhet).-) Ble litt lei kjenner jeg, så blir bare til at jeg strikker noen omganger nå og da. Har lyst på et annet prosjekt, men vet ikke hva. Garn er ikke billig det heller når man er student...:fnis:

Ferdig med Snøløvgenseren til babyen og nå er jeg straks ferdig med forstykket til Skappelgenseren (bruker denne oppskrifta fra blogg)

IMG_4914_small2.jpg

Holder på med denne til lillemor - Stella's skinny pants

Driver med siste sokkeparet som skal bli julegave, deretter har jeg lovt å strikke en ullgenser til kjæresten til sønnen min. Egentlig burde jeg prioritert å brodere bunad - må få til det litt innimellom også -)

Strikker på en genser jeg håper kan passe til mamma, for da blir det julegave. Også er jeg nesten ferdig med et par sokker til pappa...... Du vet du er lei av sokkestrikk når du blir fortere ferdig med en genser enn et par sokker.......

Begynte på sokker til mini og. ikke ferdig! men det er helt greit, for oldemor til mini hadde strikka par :D

Her går det i sokke strikk og er lei sokker aldri brukt så lang tid å felle av en tå.
Blitt mye sokker i den siste tiden så når disse er ferdig har jeg kun sokker som tog og strikkekafe strikk.
Har jo flere ting på pinnene jeg altid.
Men er siste innspurt med julegaver her.

Tilbake
Topp Bunn