Juleradio (Internett)

Nissemor

Administrator
Reg.
20 Aug 2007
Sted
Julehuset
Må innrømme at jeg er lei av de norske julekanalene (P24 og P7)
De spiller de samme låtene om og om igjen, det er jo til å bli gal av
Skyldes det at de kun har rettigheter på de få låtene eller? :nissefnis:

I dag fant jeg plutselig Nea Radio + Jul i bilen, og der var det heldigvis helt andre låter
Og for meg helt ukjente låter
Så den kanalen kan anbefales, hvis den da ikke kun er lokal?
Spiller sikkert de samme låtene der også, som de andre
Men veldig mye annet rart også :nissefnis:

Hjemme på kan jeg velge radiokanaler fra hele verden, og jeg lurer på om du har noen favoritter
over julekanalene på det store internettet?

Jeg er veldig glad i Christmas Standards Radio og Christmas Court Radio
.

Hører lite på radio. Gjorde det når jeg jobbet på kjøkken, men funker ikke helt i barnehagen 😆
Går mye julesanger for barn da 😆🤩

Jeg er veldig fan av julradio.se! Det er riktig nok en del svenske sanger, men også mye internasjonalt. Synes de er flinke til å spille mye som ikke er så mainstream. Eneste minuset er at de ikke åpner kanalen sin før 1. desember. Pleier ofte å sitte oppe til midnatt den 1. bare for å få med meg den første julemusikken derfra :sne:

Jeg er veldig fan av julradio.se! Det er riktig nok en del svenske sanger, men også mye internasjonalt. Synes de er flinke til å spille mye som ikke er så mainstream. Eneste minuset er at de ikke åpner kanalen sin før 1. desember. Pleier ofte å sitte oppe til midnatt den 1. bare for å få med meg den første julemusikken derfra :sne:
Wow, tusen takk for tips :ok:
Kanalen er lagret, så da er det bare å vente i spenning :hjerte:

Hmm... jeg fant ikke Nea Radio + Jul på min DAB-radio :klø: Men for øvrig er jeg helt enig i at de to "vanlige" juleradioene spiller for mye av de samme sangene om igjen. Jeg har de ofte på når jeg er på jobb - hører på formiddagen, og slår over til P7 klem - jul etter lunch. Men når jeg jobber har jeg bare musikken i bakgrunn, og hører ikke aktivt etter. Skal jeg ha julemusikk på for kos, så setter jeg på en av julelistene på Spotify :hjerte: Men jeg skal definitivt sjekke ut Nissemann sitt tips om juleradio.se :sukk:

Da var jeg altså ikke alene om å synes at det er de samme sangene som spilles om og om igjen. Jeg slo på P7 Klem/Jul hver gang de siste fire gangene jeg driver å ordner meg til å kjøre til avtaler i byen, og hver eneste gang har den Maria Mena sangen vært i gang når jeg slår på radioen. Siste gangen ble jeg så sur at jeg slo av radioen, og har ikke hørt på juleradio siden. :nissefnis:

Altså, jeg liker Maria Mena, men radioen ødelegger jo sangen hennes med å spille den hele tiden! Folk blir jo møkk lei! Heretter blir det jule CD her i huset, eller en annen kanal. Man vil da ha litt variasjon. :ok:

Jeg synes alltid at juleradioen har spilt mye de samme sangene, men i år synes jeg de er ekstreme. Et år var det "It's beginning to look a lot like Christmas" med Johnny Mathis, et annet år så gikk det inflasjon i "Last Christmas" med Wham, som jeg til vanlig er veldig glad i. Og nå altså "Home for Christmas" med Mena.

Så tusen takk for tips om nye radio kanaler, det er lagret og jeg gleder meg til å høre mer varierte sanger. :hjerte:

Jeg skjønner ikke at de ikke kan variere når det finnes så sykt mange julsanger. Jeg får helt krampe av «last christmas», og p7 klem spiller den syv ganger i timen… spotify it is!

Går mest i julelister på Spotify for min del, for jeg blir også litt sur når samme sangene gjentas gang på gang på gang på gang :haha: Såå lite variasjon! Og det finnes jo hauger og lass av julemusikk, så det er jo veldig spesielt at de samme sangene går på repeat h e l e tiden.
Ramler innom de vanlige julekanalene innimellom når jeg kjører bil. Skal ta med meg tipsene med andre kanaler her, og se om jeg liker de bedre :jupp:

Jeg skjønner ikke at de ikke kan variere når det finnes så sykt mange julsanger. Jeg får helt krampe av «last christmas», og p7 klem spiller den syv ganger i timen… spotify it is!
P4 er ikke bedre de.
Da mannen var med i ulykka hadde jeg problem med å sove på natta,hver natt til samme tidspunkt var samme spill liste

Tilbake
Topp Bunn