Nisselise
Moderator
Jeg har begynt på et prosjekt jeg aldri trodde jeg skulle våge meg på. En bunad (hverdagsbunad/sommerbunad) til jenta mi. Tenkte jeg kunne bruke denne tråden som en slags arbeidstråd (som det så klart er lov å kommentere i)
Målet er at bunaden skal bli som denne:
Så får vi se når alt dette er på plass, om jeg prøver meg på en lue og veske også (dette følger ikke med, så jeg må i så fall lage mitt eget mønster)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Målet er at bunaden skal bli som denne:
Så får vi se når alt dette er på plass, om jeg prøver meg på en lue og veske også (dette følger ikke med, så jeg må i så fall lage mitt eget mønster)
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sist redigert:

jeg har aldri prøvd å sy bunad før, og tnenker at om jeg får til denne, så får jeg kanskje til en trønderbunad til konfirmasjone hennes også. Evt sy meg en slik sommerbunad/hverdagsbunad selv. Er samme mønster på de, så det. Skal være overkommelig
men håper det løsner nå. Stakken er jo alt for sid for lillemor, så tanken var å sy en fold på 10 cm (5cm brett) for å ha mulighet til å legge den ned når hun har vokst litt mer. Men så var det å få bretten til å passe alle veier. Samme antall cm fra kanten, stripene skal passe osv. Men nå tror jeg at jeg har fått det til. Får sy det opp i morgen. Orker ikke mer i kveld. Har tross alt brukt noen timer på dette i dag.